27 Mart 2015 Cuma

OKUDUM, BİTTİ... ONÜÇ GÜNÜN MEKTUPLARI/CEMAL SÜREYA





YAZAR: CEMAL SÜREYA
YAYINEVİ: YAPI KREDİ YAYINLARI
SAYFA: 131


ARKA KAPAK

Cemal Süreya, 1972 Temmuz'unda hastanede yatan eşi Zuhal Tekkanat'ın yanında olamamış, fakat moral vermek için onüç gün boyunca ona mektup yazmıştı. Bu mektuplar, Cemal Süreya'nın ölümünün hemen ardından bir kitaba dönüşmüştü. Daha sonra Zuhal Tekkanat, Cemal Süreya'dan aldığı başka 24 mektubu da ekledi, böylece Onüç Günün Mektupları geniş zamana yayılan 37 mektuplu bir aşkın kitabı oldu.

 Sevda Sözleri'nin büyük şairi bu kez aşkını mektuplarda dile getiriyor.

"Sana rastladığım gün susuzdum, yalnızdım. Bir çırpıda içtim gözlerini."

"Sevmek ne uzun kelime!"

"Sen birinci hamura basılmış dokuz punto beyaz karaktersin. Alınyazımsın, daha doğrusu alınyazımın tek okunaklı yerisin."




BENCE

Bu kitabı okuduktan sonra yıllar öncesine gittim. Yurtdışında yaşayan arkadaşlarım, kuzenlerimle mektuplaşırdım. Hala da saklar arada okur ve o günlere dönerim. Şimdi mesafeler bir tık uzaklıkta. Ona bile vakit ayırmaya üşenir olduk. Meşguliyetler.... iş... güç. Aslında bunlar sevdiklerimizin sesini duymak ya da yazılı somut capcanlı hatıralar bırakmamıza engel değil. Hatta bu yazıyı yazdıktan sonra yurtdışındakilere alıp elime kağıdı kalemi mektup yazasım geldi :)

Yukardaki açıklamada kitabın içeriği dopdolu yazıyor. Bir insan aşıksa üstüne bir de  şairse bir de her satırda sıradan gibi gözüken bir mektubu bir iki satırla aşk mektubuna dönüştürebiliyor. Aaaaaah ah keşke bana da böyle mektup yazsa canım aşkım ;)bu arada kitap basımının yanı sıra yazarın orijinal el yazısıyla yazdığı mektubu da birebir basılmış. Ve eşiyle fotoğrafları da bulunmakta .


KİTAPTAN.......

 Düşünüyorum da aşk sözcüğünü de biraz eksik buluyorum şu senlen ben arasındaki ilişkiye. Daha büyük, daha sağlam bu bizimki. Aşk onun içinde sadece bir kısım galiba.


İçim titrer senin istediğin bir şeyi yerine getirirken.   İçim titrer.

Sana rastladığım gün susuzdum, yalnızdım
Bir çırpıda içtim gözlerini.

Aşkımın tandırdan yeni çekilmiş bir yufka gibi her dem sıcak ve taze olduğunu anlamalısın.

Çayı en güzel sen demlersin.




KEYİFLİ OKUMALAR


                                             


0 yorum:

Yorum Gönder

CANIM OĞLUM ERGİN'İM

Lilypie Fourth Birthday tickers

Special design for Hayat Her Daim Güzel by GeCe