5 Ağustos 2015 Çarşamba

OKUDUM, BİTTİ... Başucumda Müzik / Kürşat BAŞAR




YAZAR:  Kürşat Başar
YAYINEVİ: Everest Yayınları
SAYFA: 436


ARKA KAPAK 

"Eğer, hayatımızın herhangi bir an'ına gidip orada sonsuza dek kalacaksınız deseler yalnızca iki şeyden birini seçmek isterdim. Biri, o çocukluğun bahçesindeki ağacın dalına asılı salıncakta sallanırken...
Öteki, bütün hayatım boyunca en çok sevdiğim adamla öpüştüğüm ilk gün...
Herkes aşık olmanın ortak dilini bulup yazmaya çalışıyordu.
Ama aslında bu kadar basitti işte: Birini öptüğünde salıncakta sallanır gibi hissediyorsan aşıksın."





KİTAPTAN....

Bunca yıl, onunla yapamadıklarımız için acı duymadım, birlikte geçirdiğimiz o inanılmaz saatlerin heyecanını duydum. 
Sayfa; 432



Ne garip, hep en sevdiklerimize en söylenecek şeyleri söylemiyoruz ya da söylüyoruz ama o zaman da onlar bizi duymuyor.
Sayfa; 39


"Herşeyden kaçmak istiyorum ," diyordu, "herşeyden... Ne yaptım, nasıl yaptım bilmiyorum ve sonunda kendime hiç istemediğim bir hayat kurdum. Şimdi onun içinde, kendi hayatımın içinde bir esir gibiyim."
Sayfa; 136



BENCE...

Yazarın okuduğum ilk kitabı. Konu itibariyle çok bilindik ama anlatımı sizi kitabın sonuna kadar sürüklüyor. Evli iki insanın yasak aşkını konu alan kitabın en ilginç tarafı gerçek bir hayat hikayesi olması. Dönem romanı, o tarihteki siyasal olaylara da değinilmiş. Ve ilginç olan bir diğer tarafı da bir kadının dünyasını bir kadının ağzından erkek bir yazar tarafından bu kadar dokunaklı ve duygulu bir şekilde aktarılması. Betimlemeler harika. İç dünyasının karmaşıklığı bu betimlemelerle desteklenmiş. Yoğunluğuma rağmen konusu, akıcılığı, anlatımı sayesinde çok kısa bir sürede bitirdim. Mutlaka okumanızı tavsiye ederim. 


KEYİFLİ OKUMALAR















2 yorum:

  1. kitabı okumadım ama alıntılar ilgimi çekti doğrusu..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavsiye edebileceğim bir kitap, akıcı bir dili, sürükleyici bir konusu var, pişman olmazsınız :)

      Sil

CANIM OĞLUM ERGİN'İM

Lilypie Fourth Birthday tickers

Special design for Hayat Her Daim Güzel by GeCe