24 Haziran 2015 Çarşamba

OKUDUM, BİTTİ... ÖZLEM BİRSEL GRAVES / MUTFAKTAKİ TESELLİ






YAZAR: Özlem Birsel Graves
YAYINEVİ: ABİS Yayınları
SAYFA: 296

ARKA KAPAK

Annemin ölümünün ardından evini boşaltırken mutfak dolabında bulduğum, içinde beğendiği tarifleri topladığı, sayfaları yemek lekeli, mavi plastik kaplı, bu küçük bakkal veresiye defterini alıp oturuyorum pencerinin önüne. Kutsal bir emanete dokunurcasına dikkatle açıyorum ilk sayfasını. Mutfaktan gelen lezzetli yemek kokuları gibi sayfalarından çocukluğumun anıları sihirli kelimelerle yayılıveriyor odaya. Özlediğim anne kokusunu duymaya çalışıyorum sararmış sayfalarında, çünkü annem hep yemek kokardı ben okuldan eve geldiğimde... Annesi çalışmayan çocuğun okul dönüşü şahanedir. Boynundaki ipe takılı anahtarla açmaz sessiz evin kapısını annesi ev hanımı olan çocuk. Kurabiye kokusu duyulur daha dış kapıdan girmeden, kapı önünde ayakkabılar vardır genellikle evde misafir olduğunu belli eden, el öpme faslı çabucak savuşturulup ikramlara dalınır tatlısıyla, tuzlusuyla.  


            BENCE...

Kitapta öncelikle beni çeken ismi oldu :) Mutfakla ilgili herşeyi çok severim. Yazarın dediği gibi bu bir yemek tarifi kitabı değil ama çok özel ve güzel bazı tarifler anlatımlar içinde yeri gelmişken verilmiş ve de çok güzel olmuş. Bu bir otobiyografi kitabı. İngiltereye aupair olarak giden ve evlenerek orada yaşamaya başlayan yazar gidiş ve orada kalma öyküsünü anlatıyor. Bu noktada işte beni benden alan kısmı. Ben de yıllar önce aupair olarak İngiltereye gitmiş ve ne yazık ki kalma fırsatları elime geçmişken bazı özel sebeplerden dolayı yurda dönmek zorunda kalmıştım. O nedenle bu kitap sanki benim hayalimi gerçekleştirmiş olduğundan , akıcı, samimi anlatımıyla beni yakaladı. Gravy soslu bir tarif vardı o zamanlar Türkiye ye döndüğümde bu sosu çok aramıştım ama bulamamıştım, yine o günleri anımsadım. Ama bir eksik var bence mutlaka yazılması gereken tariflerden biriydi Meyveli Crumble  çeşitleri. Yemekten sonra sıklıkla yapıp yenilen bir tatlı çeşidi. Ve bolca da yapıp üzerine bir top dondurmayla çok severek yediğim hafif bir tatlı ;) Onu da ben sonbahartatlar blogumda bir ara sizin için yazarım. Valla bu kitap bana çok iyi geldi. Mutlaka alıp okuyun derim.


KEYİFLİ OKUMALAR



4 yorum:

  1. Paylaşım için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Yelda, biraz once tesadufen yazdiklarinizla karsilasinca bu sisli ve gri Ingiliz havasinda aniden gunes cikmis gibi icim IsIndI, COK TESEKKURLER. Meyvalı Crumble tarifi ve daha bir cok enteresan konu kitabimda yer aliyordu ancak bir cok kitabin basina geldigi gibi benim kitap da alip basini gitmisti. Zor ve eziyetli bir kIrpma islemiyle sayfa sayisini azaltmak zorunda kaldim tabii bu cok canimi acitti! Cunku anlatacak daha cooook sey vardi! Belki kalanlari bir sohbette kahve esliginde konusma firsati buluruz bir gun  Sevgiler. Ozlem Birsel Graves

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşaallah Özlem hanım. Bu beni çok mutlu eder. Döneli 11 sene oldu fakat oralarla ilgili birşeyler okuduğumda, gördüğümde bunca yıl geçmemiş ve ben sanki dün dönmüş gibi hissediyorum :)

      Sil

CANIM OĞLUM ERGİN'İM

Lilypie Fourth Birthday tickers

Special design for Hayat Her Daim Güzel by GeCe